mandag den 22. februar 2016

Gode gammeldags vafler



Her kommer den opskrift, jeg nok har lavet fleste gange i mit liv og lige siden, jeg var barn - nemlig en opskrift på skønne, søde, sprøde og lækre vafler!

Den er oprindeligt fra et eller andet gammelt blad fra 70'erne, og så har jeg modificeret den lidt hen ad vejen :)



Opskrift (ca 10 "plader" vafler): 

2 æg
5 dl mælk
85 g smør
100 g sukker
ca. 200 g mel
lidt salt
1 tsk kardemomme (eller mere, hvis man godt kan lide det, hvilket jeg kan!)

Smørret smeltes, og kommes i en skål sammen med resten af ingredienserne - det hele piskes med et piskeris, og mel tilsættes indtil dejen har den ønskede konsistens (jeg kan gode lide den lidt tykkere end pandekagedej). Vaflerne bages på et vaffeljern til de er lysebrune og sprøde, og til sidst køles de af på en bagerist.

Enjoy!



Ingen kommentarer :

Send en kommentar